ΕΝΘΥΜΗΜΑΤΑ
Με
αφορμή την ετήσια γιορτή των αγροτών στην Αμφίκλεια της Φθιώτιδας στις 21.11.2012 <Παναγία η Μεσοσπορίτισσα> και
μιας έφεσης των Δαδιωτών στα
τεχνολογικά! αξίζει μια μικρή αναφορά στην πάλαι ποτέ
πρωτοπόρα Ελληνική τεχνική εταιρία «Τέχνικα Σ. Μαλκότσης Α.Ε.» η οποία βοήθησε
και τον αγρότη. Οι εξαιρετικοί Ελληνικοί diesel
κινητήρες της εταιρίας με την εξωπραγματική για την τότε εποχή πανελλαδική και
ουσιαστική τεχνική υποστήριξη, αποτέλεσαν σχεδόν αποκλειστικά, την
απροβλημάτιστη κινητήρια δύναμη των αγροτικών αρδευτικών συγκροτημάτων κυρίως,
αλλά όχι μόνο, έδωσαν δε τεράστια ώθηση στην αύξηση της αγροτικής παραγωγής και
βελτίωσαν ουσιαστικά την θέση του παραδοσιακού και βασανισμένου μέχρι τότε
αγρότη. Βέβαια μέσα στην χρόνια Ελληνική κρατική παθογένεια, τις συνέπειες της
οποίας πληρώνουμε και σήμερα, η εταιρία είχε στο τέλος την τύχη των παιδιών του
Κρόνου.
Δ.
Καλπύρης
Αμφίκλεια
ΝΟΕ.2012
ΥΓ: Ειδικά για τους
ασχοληθέντες ή ασχολούμενους με τα αγροτικά στην περιοχή μας τουλάχιστον και οι
οποίοι βρίσκονται ηλικιακά ήδη στην 5η 10ετία και πάνω, η θρυλική
<<Μαλκότς!>> είναι βίωμα, ο δε ήχος της! είναι μέσα τους και στην
ίδια θέση, αντάμα με όποιο άλλο μουσικό άκουσμα τους ευφραίνει. Δ.Κ.
ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ Σ.
Το Malkotsis είναι η
εμπορική φίρμα για Technica S. Malkotsis A.E. Είναι ιστορικά ο σημαντικότερος
Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών
(συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του '20 και
(κυρίως) τη δεκαετία του '30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη
Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην
Αθήνα.
Τοποθετημένος στον Πειραιά,
πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους διάφορους τύπους
βιομηχανικών μηχανημάτων. Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα
για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου
στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.
Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα
πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης
και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών. Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές
που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και
χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και
em-4) που εισήχθησαν το 1959. Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια
βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης
των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη
έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε
προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως -
βαρέως τύπου προϊόντων .
Όπως ήταν αναμενόμενο, η επιχείρηση
αντιμετώπισε τα οικονομικά προβλήματα αργότερα - λόγω του ανταγωνισμού από τις
φτηνότερες εισαγωγές - και αποκτήθηκε το 1991 από τον Drakos-Polemis A.E., μια
κατασκευαστική επιχείρηση αντλιών που χρησιμοποίησε όλη την υποδομή Malkotsis
για λόγους παραγωγής της.
ΠΗΓΗ:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ